środa, 26 stycznia 2011

Macaron nie mylić z makaronem :)

Macaron to rozpływające się w ustach francuskie ciasteczka. Strukturą przypominają bezę bowiem zrobione są  z białek, cukru pudru i mąki migdałowej. Przekładane kremem  w różnych smakach. Niestety dość drogie bo jedno takie ciasteczko średnio kosztuje 1 euro. Aktualnie bardzo modne jest  pieczenie ich samemu, we własnej kuchni. Niestety nie jest to takie proste, dlatego organizowane są nawet specjalne warsztaty, które cieszą się dość dużym powodzeniem. Będąc we Francji musicie koniecznie ich spróbować !!! :)




2 komentarze:

  1. Dziwna jest ich tak olbrzymia popularność i wysoka cena. Kupiłam raz pudełko w różnych smakach i w sumie uznałam, że nasze polskie bezy są o wiele lepsze. Raz w kawiarni na deser zamówiłam dużego, czekoladowego macaronsa, podgrzanego, polanego jakimś słodkim sosem i muszę przyznać, że na ciepło smakują o wiele lepiej, jednak do podgrzania nadają się jedynie czekoladowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam, a macaron macaronowi nie równy :) Najlepiej kupić w jakiejś dobrej chocolaterie lub patisserie. Wtedy na pewno będą warte swojej ceny :) Dla mnie must eat, jeśli chodzi o francuskie wypieki.

      Usuń