sobota, 17 marca 2012

César 2012

Mieux vaut tard que jamais jak mawiają Francuzi, czyli lepiej późno niż wcale.
Mimo że ceremonia wręczenia francuskich nagród filmowych Cezarów odbyła się jakiś czas temu, nie mogłam pominąć tego wydarzenia na moim blogu.


The Artiste (Artysta) : tego filmu nie muszę nikomu przedstawiać; statuetki zostały przyznane w kategoriach: najlepsza aktorka, najlepszy film, najlepszy reżyser, muzyka, scenografia  i zdjęcia; kilka dni później Oscar dla Jeana Dujardina jako najlepszego aktora (był to pierwszy Oscar przyznany w historii tych nagród francuskiemu aktorowi!); czego chcieć więcej! moja recenzja filmu TUTAJ
 
Intouchables (Nietykalni): statuetka dla najlepszego aktora Omara Sy; jak dla mnie lekkie zaskoczenie; nagrodę powinien dostać jego filmowy partner François Cluzet, ale film polecam bez zająknięcia, więcej TUTAJ

Les femmes du 6e étage (Kobiety z 6. piętra): statuetka dla najlepszej aktorki drugoplanowej; moja recenzja filmu TUTAJ


L’exercice de l'état (Minister): najlepszy aktor drugoplanowy 


Polisse: o tym filmie było bardzo głośno we francuskich mediach; film w bardzo realny sposób opowiada o pracy policjantów z wydziały ds. nieletnich (pedofilia, molestowanie, prostytucja, przemoc w rodzinie); statuetki: najlepiej zapowiadająca się młoda aktorka, najlepszy montaż; według mnie jest to jeden z najlepszych francuskich filmów jakie do tej pory widziałam; moje recenzja filmu TUTAJ


Angèle et Tony: film o miłości drugiej szansy, statuetka: ex equo z filmem Polisse dla najlepiej zapowiadającej się młodej aktorki.



 L'Apollonide (Zza okien domu publicznego): statuetka za najlepsze kostiumy 


 
Nie należy także zapomnieć o:
- statuetka za najlepszą adaptację:  Carnage (Rzeź) Romana Polańskiego
- statuetka za najlepszy film zagraniczny: Une séparation (Rozstanie), to właśnie z nim przegrał film W ciemności Agnieszki Holland (widziałam i polecam wszystkie 3, bardzo dobre kino!!)

Pełną listę laureatów znajdziecie TUTAJ
                

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz