wtorek, 20 listopada 2012

Tarta z serem roquefort i gruszką

Ostatni weekend sponsorowała literka T jak tarta, a dokładnie tarta z serem roquefort i gruszką (une poire).

Uwielbiam sery pleśniowe i nieważne, że brzydko pachną (sentir mauvais - brzydko pachnieć / puer - śmierdzieć). Moim ulubionym jest Roquefort Papillon, delikatny i ostry zarazem. Dlatego kiedy znalazłam przepis (une recette) na tartę, postanowiłam od razu go wypróbować. Od tej pory tarta (une tarte) gości dość regularnie na naszym stole.

Przepis pochodzi ze strony Addio Pomidory, na której znajdziecie wiele przepisów kuchni francuskiej (w tym bretońskiej!). Autorka bloga podaje przepis na specjalny spód do tarty, ale można pójść na skróty i wykorzystać gotowe ciasto francuskie (la pâte feuilletée). Tarta stanowi ciekawe połączenie smaków. Wyśmienicie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Jest dość sycąca (eufemizm na słowo kaloryczna :P), więc nadaje nie tylko na kolację, ale także na obiad. 

Bon appétit!  
Źródło : www.addiopomidory.blogspot.fr


Tematy pokrewne :

10 komentarzy:

  1. mhm. powiedz mi jeszcze gdzie w warszawie dostanę prawdziwy francuski ser? /i nie za milion złotych/
    Ciężka sprawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprobuj w Makro Cash :) tam nawet francuskie Fondue sie zdarza :)

      Usuń
    2. Myślę, że to takiej tarty nawet nasz rodzimy Rokpol się nada. Warto choć spróbować :)

      Usuń
    3. Ja do mojej używam Roquefort Societe. Roquefort Papillon, o którym wspomniałam, tylko do chlebka, by móc się nim odpowiednio delektować :)

      Usuń
    4. ser Błękitny Lazur jest całkiem przyjemny

      Usuń
  2. Widziałam Roquefort Papillon w L'Eclercu w Warszawie. Kusiło, żeby wziąć ale za nieduży kawalek trzeba było zapłacic około 13 zł...W ogóle w L'Eclercu jest mnóstwo rzeczy spowadzanych z Francji - lubię tam robić zakupy, bo przypominają mi się zawsze te we Francji i mam taką namiastkę francuskiego supermarketu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym teraz kawałek takiej tarty, bez względu na kalorie :)

    OdpowiedzUsuń